19 Ocak 2013

Rezalet 1: Mondial Antalyaspor

Perşembe günü maça giderken biraz geç kaldık. OÇAS'ın yaptırdığı bayraklarla içeriye girmeye çalışmak, 3 defa aranmak da bu geç kalışı daha da arttırdı. Bu 3 aramaya rezalet demiyorum tabii ki, başka şehirde olsa "rezaletin büyüğü" olarak addedilecek olan bu olay biz de alışagelmiş bir durum oldu artık.

Neyse bayrakları taşırken Maraton tribününe giden bölümün yanındaki tırda siyah şal tarzında bir atkı gördüm. Çok hoşuma gitti ama vaktim olmadığından çıkışta alırım diye düşündüm. Maç bitti, içeride yaşanan güvenlik rezaletinin üstüne galip gelmemizin sevinci ile yine bayrakları taşıyarak çıkarken baktım bir tane atkı kalmış, onu da Ercan Göksel alıyordu. Artık geçti deyip yürümeye devam ettim ama baktım orada bir hareketlilik devam ediyor. Herhalde bir daha çıkardı dedim. Almaya giderken Ercan abi tuttu "Oğlum alma o atkıyı. Takarsan bir daha tribüne sokmam seni." diyor gülerek. Abi "Niye ya?" diyorum tam atkıya uzanıyorum pat armanın üstünde Medical Park yazıyor. "Yok abi almam zaten. Manyak mıyım?" derken "Ne Medical Park'ı oğlum? Mondial yazıyor, iyi bak." diyorlar. 


O an bir durdum, düşündüm. Gerçekten anlayamadım. Ne alaka diyorum, şaşıyorum, babamla seneler sonra maça gitmişiz, gidip store'da çalışanlara da çıkışamıyorum, babam bekliyor. 

İnternete 10 gün sonra bugün bilgisayardan girebildim. Sağolsun Özgün araştırmış biraz. Mondial Hüseyin Acarlıoğlu'nun deri ve pırlanta işleri yapan firması. Yurt dışında Mondial ismi ile yurt içinde de Alice ismi ile satış yapıyorlar. Yabancı turiste satmak için yapacaklarını düşünsem daha da canım acıyor. Neden yabancı turist sırf Mondial var diye alsın atkıyı? En iyi düşünceyi takınmak istiyorum, olmuyor.

Resmen canım acımaya başladı. Artık bizim tribünde bile herkes dalga geçiyor. Tepkisiz bir topluluk olduk. Adamlar -evet Antalyaspor yönetiminden adamlar diye bahsediyorum- babasının çiftliği gibi yönetiyorlar kulübü. Antalyaspor bir amaç değil, bir araç hepsi için. Bizden büyük abilerimizin senelerce kanını akıtarak kovaladığı armayı reklam panosu olarak kullanıyorlar. Sen kendi store'unda işportacılık yapar gibi nasıl atkı satıyorsun? Bu nasıl bir mantık, bu cesareti nereden alıyorsun Acarlıoğlu?

Antalyaspor Store'un işletme hakkını Fahrettin Takma aldı. Çıkıp bu atkılarla ilgili açıklama yapmak zorundadır. Taraftarlığı, sevdayı, her şeyi bir kenara bıraktım. Bu işletme mantığına aykırıdır. Sen taraftarın nefret ettiği bir şeyi satmaya çalışıyorsun. Bu satış stratejisi aptallıktır, iflası hazırlamaktır. Kimler yönetiyor bu store'u, bu kulübü? 

Kimse açıklama yapmaz zaten de yaptığını varsayalım. Desin ki Acarlıoğlu "ben kulüp kazansın diye yaptım." ama 300 tane atkı yaptırmakla katkı yapılmaz. 300 atkının maliyeti en fazla 900 liradır. Madem o kadar delikanlısınız, madem o kadar kulübü düşünüyorsunuz neden hiçbiriniz forma sponsoru olmuyorsunuz? Böyle ucuz populizmlerle bize gelmeyin.

Bu takımı taraftarı için yönetmeyecekseniz defolun. Gerekirse 2. Lig'de olalım ama onurlu olalım. Takım bizim olsun. Bizim böyle şeylerle başarı isteğimiz yok. Senelerce takım kafaya mı oynadı da biz bu takıma sevdalandık?




  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Küfür ve hakaret içeren yorumlarınızın yayınlanmayacağını hatırlatır, yorumlarınızı paylaşarak blogumuzu zenginleştirdiğiniz için teşekkür ederiz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...