09 Şubat 2012

Antalya'nın Avrupalısı Muratpaşa Turu Yarıladı

Muratpaşa Belediyesi bayan hentbol takımı son yıllarda adından sıkça söz ettiriyor. Antalya'ya gelmeden önce bakmıştım acaba maçlarına denk gelir miyim diye ama ne federasyonun sitesinde ne de Muratpaşa'nın kendi sitesinde herhangi bir maç gözükmüyordu. Muratpaşa Belediye Spor Kulübü adına açılmış hem Facebook hem de Twitter hesabı olmasına rağmen onlarda da herhangi bir bilgi yoktu. Ancak çok önemli iki maçına denk geliyormuş bu tatilim. Antalyamızı Avrupa arenasında başarıyla temsil eden böyle bir takımın reklamının çok daha iyi bir şekilde yapılması gerekir.

Geçen sene finale çıkma başarısı gösterip finalde kaybettikleri Challenge Cup'ta Muratpaşa bu sefer çeyrek final için Çek Cumhuriyeti'nden Sokol Pisek takımıyla karşılaşıyordu. Yağmurlu hava nedeni ile bir ara gitmemeyi düşünsem de tercihimi temsilcimizi yalnız bırakmamaktan yana kullandım ve düştüm yola.

Karşılaşmanın oynanacağı Süleyman Evcilmen Sergi ve Spor Salonu'nu -tam olarak ne zaman açıldığını bilmiyorum ama- yakın bir tarihte açılan bir tesis... Eminim ki pek çok Antalyalı henüz böyle bir salonun olduğundan bile habersizdir. Bu maça kadar ben de onlardan biri sayılırdım. Çünkü sadece adını bildiğim bu tesisin nasıl bir tesis olduğu, nerede olduğu ile ilgili bir bilgim yoktu. Maç öncesinde internette dolandığımda herhangi bir ulaşım bilgisi de bulamamıştım ki böyle tesislerle ilgili bu ve benzeri bilgilerin ilgili sitelerde kesinlikle yer alması gerekiyor.

Ben yine de ne olur ne olmaz diye bundan sonra yolu Süleyman Evcilmen Sergi ve Spor Salonu'na düşecekler için kendi ulaşım tercihimi yazayım. Üniversite nedeniyle son yıllarda uzun süreli Antalya'da kalamadığım için de yeni ulaşım sisteminde artık hangi araç nereye gidiyor tam bilemiyorum. Bu yüzden ben güzergahı değişmeyecek olan raylı sistemleri tercih ettim.  Tramvay ile Kalekapısı'na geldikten sonra oradan AntRay'a aktarma yaptım. Zaten AntRay -güzergahı içinde olanlar için- bu tesislere ulaşımda en iyi araç gibi gözüküyor. Çünkü AntRay'ın Burhanettin Onat durağında inince büyükçe bir tabela size hangi tarafa yürümeniz gerektiğini gösteriyor. Ondan sonrası ise 5 dakikalık bir yürüyüş ve tesisler karşınızda...

Salona girdiğimde ilk yarının 5-6 dakikalık kısmı tamamlanmıştı. Üstüne bir de sahadan çok kolonları izlediğiniz kale arkası tribüne oturunca ilk yarı için ne yorum yapsam yalan olur. İkinci yarıda diğer tribünler kalabalık olduğu için tribün değiştirmeye yeltenmedim ama yerimi tam ortalayınca daha iyi bir görüş açısıyla maçı takip edebildim. Ancak onda da yine kaleyi görmek için bir şansınız yok. Sadece üst direk... Kısacası kale arkası tribün çok kötü ayarlanmış. Oraya oturup da sahayı tam olarak görebilecek kişi sayısı 10 değildir.


Yorumsuz geçtiğim ilk yarının skoru 21-16 Muratpaşa lehineydi. İkinci yarının başında hızlı bir başlangıçla bu fark açıldı. Bu dakikalarda neredeyse her hücumdan sayı ile döndük. Sonrasında sanırım biraz da yorgunlukla hücumda tempo düştü. Bu dakikalarda tam savunmada da düşüş olur gibiyken kısa sürede toparlanıp sayı farkının Çek takım için bir geri dönüşe izin verecek seviyelere inmesine izin vermedi Muratpaşa... 


Zaten takımı savunma anlamında hücumdan daha iyi buldum. Hızlı hücumlarda elimize geçen fırsatları iyi değerlendirirken set oyunlarında biz de biraz zorlandık. Bunlarda da tempomuzu koruyabilseydik 2. maça daha büyük bir farkla çıkma avantajımız olabilirdi. Tabii yukarıda bahsettiğim nedenlerden dolayı benim bu yorumum ikinci yarı ağırlıklı... Bu yarının son dakikalarına doğru oyunun temposunu düşürmek ikinci maç düşünülerek yapılmış taktiksel bir tercih de olabilir. Neyse sınırlı hentbol bilgimle ahkam kesmiş olmayayım. Önemli olan maçı kazanmaktı ve onu da 37-31 ile kazandık. Ayrıca şunu da söylemeden geçmeyeyim ki yaptıkları işten zevk alan bir takım izledim ben bu maçta. Bu da önemli bir detaydı.


Muratpaşa çeyrek final yolunda önemli bir galibiyet alırken tribünlerin desteğinden bahsetmemek olmaz. Kale arkası hariç diğer tribünler oldukça doluydu. 07 Gençlik'in bulunduğu tribün ile Ali Dayı'nın bulunduğu tribünün karşılıklı besteleri karşılaşma boyunca aralıksız sürdü. Hatta bir ara yanlış duymadıysam "Lütfen gürültü yapmayınız." diye bir anons yapıldı ki doğru duyduysam bu maça ilişkin ilginç bir anekdot olarak not düşmüş olayım.



Bu maçın rövanşı 11 Şubat cumartesi günü saat 15:00'da... Antalya'nın Avrupa'da mücadele eden yegane temsilcisini o gün de yalnız bırakmayıp çeyrek finalin yolunu hep beraber tutalım; geçen sene finalde kaybettiğimiz kupayı bu sene Antalyamıza getirelim..!





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Küfür ve hakaret içeren yorumlarınızın yayınlanmayacağını hatırlatır, yorumlarınızı paylaşarak blogumuzu zenginleştirdiğiniz için teşekkür ederiz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...