03 Haziran 2011

Bir Bandırmasporlu'dan Mardan Çilesi

15 Mayıs Pazar sabahı 7.30'da Antalya'ya İstanbul'dan geldim. Gider gitmez otele yerleşemediğimden sırtımda çanta Antalya merkezde epey bir dolaştım. Öncelikle şunu söylemeliyim ki her yönüyle gerçekten çok güzel bir yer Antalya...

İlk maçımız saat 20.30'da Beypazarı Şekerspor'laydı. Maçtan evvel şehir merkezinde bir cafede internete girerken ADS'li arkadaşların yemek ve su sıkıntısı yaşadıklarını duydum ve Bandırma'dan gelmekte olan arkadaşlarımızı bu konuda haberdar etmeye çalıştım. Saat 17.30-18.00 civarında stada doğru gitme hazırlıklarına başladım. Stada nasıl ulaşacağımızı Antalyalılara sorduğumuzda çoğundan bir bilgi alamamamız nasıl çileler çekeceğimizin habercisi oldu bir nevi...

Lara'dan rahat gidilebileceğini duyduğumdan Lara minibüslerine bindim fakat yolun yarısındayken yanlış minibüste olduğumu ve Kundu minibüslerine binmem gerektiği söylendi. Yolda inip Kundu otobüslerine bindim fakat şöför bize stada gitmediğini sadece köy içine gidebileceğini oradan da taksiye binmemi ya da yürümemi söyledi.

Kundu köy içinde minibüsten indim. Mardan Stadı tabelasında 5 kilometre yazınca her gün yürüdüğüm mesafe deyip yürümeye başladım ama zamanla sıcaktan olsa gerek yorgunluk belirtileri başladı. Yoldan geçen -sonradan oyuncumuz Orhan'ın eski takım arkadaşları olduğunu öğrendiğim- kişiler halime acıyıp beni arabalarına aldılar ve bu sayede stada ulaşabildim.

Biletimi alıp stada girme hazırlıklarına başladım. Girişte yanımda olan çantamı arayan görevliler lens suyumu ve deodorantımı sahaya atabileceğim ihtimaline karşı kapıda bırakmak zorunda kaldım. Neyse ki maçtan sonra onları bulabildim.

Stada girdiğimde ADS-Yeni Malatya maçı oynanıyordu ve Malatyalı taraftarlar bizim yan tarafımızdaydı. Sebebini bilmediğim bir anda ortalık karıştı.

Sonra biz maçımızı oynadık ve 1-0 kazandık. Araç bulamadığım için dönüşte Alanya'dan desteğe gelen Alanyasporlularla Aksu'ya kadar gittim. Aksu'da sabahtan beri aç olduğum için yemek yedim. Oradaki garsona merkeze nasıl gideceğimi sorunca aldığım "Bu saatte otobüs bulamazsın." cevabı resmen şok etkisi yarattı. Orada yemek yiyenlerden birinin arabasıyla Kepez'e, oradan da taksiyle merkeze gittim. Merkezde bulduğum bir otele yerleştim.

İlk gün benim için gerçekten çok yorucu geçmişti. Öyle ki ayağımda yürümenin etkisiyle nasır çıkmıştı. 2. maçımız ADS ile yine Mardan Stadı'ndaydı. Maç gününe kadar gezme fırsatı buldum yine. Antalya Atatürk Stadı yanındaki AntalyasporStore'dan atkı kolleksiyonum için atkı aldım. Bu arada Atatürk Stadı'nı görme fırsatım da oldu tabi. Keşke burada oynasaydık maçlarımızı dememek elde değildi.

ADS maçı için tekrardan yollara düştüm. Bu sefer daha tecrübeli olduğumdan direkt Kundu minibüslerine bindim. Köy içinde denk gelen Bandırmalı bir abimizle stada gittim. Bu sefer daha sorunsuz geçti ilk maça nazaran fakat stat görevlilerinin büfeleri kapatıp bizlere su bile satmaması çok büyük bir fiyaskoydu! Musluklardan su içmek zorunda kaldık. Maçı 3-1 kazanarak finale çıktık. Maçtan sonra denk gelen bir araçla döndüm Antalya merkeze...

Final maçı Sakarya ileydi ve bu maçta bu stadın eksiklerini tekrardan görme fırsatı bulduk. Yine aynı yolculuk Kundu'ya kadar... Sonrasında da yolda denk gelen Alanyalıların beni yoldan stada kadar götürmeleri... Bandırma'dan gelen 2,500-3,000 taraftara tek bir bilet satış noktasından bilet verilmesi tam bir sıkıntıydı ama daha büyük sıkıntı girişteydi. 2 tane kapısı bulunan Kapalı tribün gelen taraftarın kapasitesini kaldıramadı ve bu büyük bir izdihama sebep oldu. Yaklaşık 30 dakika kadar stat kapısında sıkış tıkış bekledik sıranın bizlere gelmesini. Modern olarak gördüğümüz bu Süper Lig stadı SINIFTA KALMIŞTI..!

Nihayet stada girmiştik ama güvenlik görevlileri her şeyimize karışıyordu. Yok 3.sıradan aşağı inme, yok şurada oturma, burada bunu yapma, vs... Nitekim normalde sakin biri olan ben bile çileden çıkıp en sonunda tepki göstermiştim. Maçta yenilip üzgün bir şekilde merkeze doğru tekrardan yola çıktım. Aksu'ya kadar yine Alanyalılarla gittim. Oradan da bir Manavgat otobüsüyle merkeze gittim.

Stat dediğim gibi dışarıdan çok modern duruyor ama tamamiyle bir fiyasko... Girişi, çıkışı, ulaşımı, stat çevresi, her anlamıyla sınıfta kaldı. Bizlere her sene stat konusunda şu eksiğiniz var, bu eksiğiniz var diyen Türkiye Futbol Federasyonu nasıl oluyor da Antalya'yı bu statta oynatıyor anlayabilmek mümkün değil. Stadın uzaklığından öte ulaşımının olmaması daha büyük bir fiyasko..! Antalya Belediyesi'nin burada play-off maçlarının oynanacağını bile bile buraya bir otobüs bile koymaması da belediyenin bir fiyaskosuydu. Yazık çekilen bunca çileye, gerçekten çok yazık... Mustafa Denizli Maraton ekranlarından sizlere "Stadı neden doldurmuyor Antalyalılar?" diye çıkışırken haklı buluyordum ama gerçekten yaşamayan bilemez derler ya hakikaten durum öyle. Allah sizlerin yardımcısı olsun.

ANTALYA'YA HEMEN STAT..!


- Kerim Karabağ -



       NOT:       
Antalya'da oynanan TFF 2. Lig Play-Off maçları öncesinde tribündergi'de Antalya'ya gelecek takımların taraftarlarından Mardan Antalyaspor Stadı ile ilgili yaşadıklarını bizimle paylaşmalarını rica etmiştik. Bu yazı da bu ricamıza geri dönüş yapan Bandırmaspor taraftarlarından banban1965 nickli Kerim Karabağ tarafından yazılmıştır. Kendisine stat sorunumuza gösterdiği duyarlılık ve ayırdığı zaman için teşekkürler...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Küfür ve hakaret içeren yorumlarınızın yayınlanmayacağını hatırlatır, yorumlarınızı paylaşarak blogumuzu zenginleştirdiğiniz için teşekkür ederiz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...