10 Nisan 2013

ICF'in Antalyaspor Duyarsızlığı

Yazıda sıkça adı geçeceği için öncelikle bilmeyenler için ICF'i tanıtalım. ICF Türk-Alman ortaklığında bir firma... ICF'in IC'si Türk ortak İbrahim Çeçen Holding; F'si ise Alman ortak Fraport... ICF, Antalya Havalimanı'nın işletmecisi... Antalya'ya gelen hemen hemen her turistten para kazanan tek şirket...

Antalya İl Kültür Turizm Müdürlüğü'nün Antalya Havalimanı gelen yolcu istatistiklerinde yer verdiği sayılarla konuşursak hava yoluyla 2011 yılında Antalya'ya 10,701,147 turist, 2012 yılında 10,491,267 turist geldi. Bu sayıların pek çok Avrupa ülkesinin nüfuslarından fazla olduğunu belirtelim ve "Varın ICF'in kazancını siz hesaplayın." diyelim.

Antalya'dan böylesine büyük paralar kazanan bir şirketin Antalyaspor'a sponsor olmasından daha doğal bir şey olamaz, değil mi? Üstelik Alman ortak Fraport bu seneye kadar Eintracht Frankurt takımına her yıl forma reklamı vererek 5 milyon euro değerinde bir destek sağlamış durumdayken böylesi bir talep çok daha doğal, değil mi?


Denk bir görüntü oluştursun diye sıklıkla futbol üzerinden Eintracht Frankfurt'a verdiği forma sponsorluğunu dile getirsek da Fraport'un spora verdiği destek bir tek bu değil. Fraport, Almanya'nın basketboldaki en üst ligi olan Beko Bundesliga'da mücadele eden Frankfurt temsilcisine 2011'den beri isim sponsorluğu yapıyor. Fraport Skyliners adıyla mücadele eden bu takımın oynadığı basketbol salonunun isminde de yine Fraport adı yer alıyor.


Uzun lafın kısası Antalya'nın en önemli markalarından biri olan Antalyaspor'a istese çok rahat sahip çıkabilecek olan İbrahim Çeçen Antalyaspor'a bu desteği yıllardır çok görüyor. Benim bu muhabbetin başlangıcı olarak hatırladığım sene 2009... Antalyaspor'a forma reklamı vermesi için valilik düzeyi de dahil olmak üzere ICF'e onlarca çağrı yapılmıştı. Hatta o zaman taraftarlar iyi bir örgütlenme ile hava alanına onlarca araçlık konvoylar düzenlemiş ve trafiği kesip seferleri aksatarak ICF yönetiminin dikkati çekmeye çalışmıştı. Ancak bu çabalar sonuç vermemişti.


Bu sezonun başı Antalyaspor camiası içinde yine bir "ICF, Antalyaspor'a forma sponsoru olsun!" furyası yaşanmıştı. Bir takım organizelerle sosyal medya üzerinden bu talep pek çok kişiye yazıldı. Hatta -bilmiyorum hesap gerçekten kendisiyle alakalı mı ama- Twitter'daki RT_Erdogan hesabına epey bir tweet atılmıştı o dönem ama yine bir sonuç alınamamıştı.

Geçtiğimiz hafta sonu oynanan Kasımpaşa maçında Antalyaspor sahaya TAV'ın işlettiği Gazipaşa Airport göğüs reklamı ile çıktı. Beşiktaş ve Bursaspor maçlarıyla birlikte bu sponsorluğun 2 maç daha devam edeceği söyleniyor. Tabii bu sponsorlukla birlikte akıllara ICF muhabbeti geldi yine ve bir kez daha "ICF, Antalyaspor'a forma sponsoru olsun!" muhabbeti hortlatılmaya çalışıyor.

2009'dan beri her fırsatta gündeme gelen bu muhabbete artık yeter! Bundan ötesi Antalyaspor adını alçaltmaktır. Koskoca camiayız, ICF'in kapısında dilenci olacak halimiz yok. Tonla para kazandıkları bu şehre karşı içlerinde bir parça vefa olsa gerekeni bugüne kadar zaten yaparlardı ama yapmadıklarına göre bu saatten sonra da aksini beklemek anlamsız... Ha olur da bunca yıl Antalyaspor'a kör-sağır olan bir firmanın Antalyaspor'a sponsor olduğunu görürsem tek düşüncem bu işten ne çıkar elde ettikleri olur.

Dolayısıyla bu saatten sonra bu ICF muhabbetini yeniden gündeme taşımanın lüzumu yok. Bugüne kadar yanımızda onlar mı vardı da bugünlere geldik? Bundan sonra da olmayıversinler. Biz Antalya bayrağını dik tutalım, bunlara inat daha da yüksek tutalım o bayrağı...

Bugün bu şehir için elini taşın altına koymaktan imtina edenler her geçen gün Antalyalıların ahların altında biraz daha kalacaktır. Antalya gibi böylesine cömert bir şehir bu ihanetleri hak etmezken bu şehri sömürenlerin açgözlülüğü hepimize ibret olsun ve bundan sonra herkes ettiğini bulsun.




 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Küfür ve hakaret içeren yorumlarınızın yayınlanmayacağını hatırlatır, yorumlarınızı paylaşarak blogumuzu zenginleştirdiğiniz için teşekkür ederiz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...